Woensdagochtend geen NS-treinen van en naar Zwolle door ov-staking

Door een ov-staking rijden er woensdagochtend geen NS-treinen van en naar Zwolle. Volgens NS ligt het treinverkeer in het hele land tussen 4.00 en 8.00 uur stil.

Vakbonden hebben voor die ochtend een staking aangekondigd in het gehele openbaar vervoer. Zij voeren actie tegen de voorgenomen bezuinigingen van het kabinet op de sociale zekerheid. Ook stads- en streekvervoer kan hinder ondervinden van de actie.

NS verwacht de dienstregeling vanaf 8.00 uur geleidelijk weer op te starten. Reizigers wordt geadviseerd hun reis in de ochtend uit te stellen. De reisplanner voor NS-treinen wordt naar verwachting maandagmorgen bijgewerkt, maar reizigers moeten rekening houden met wijzigingen op het laatste moment.

Ook in de schoonmaakbranche wordt gestaakt. NS vraagt reizigers daarom afval zoveel mogelijk mee te nemen.

De speciale stakingsregeling voor geld terug geldt niet, omdat het treinvervoer niet de hele dag stilligt. De normale regeling Geld terug bij vertraging blijft wel van kracht.