Brandweer dooft kampvuurtje in bosjes bij Buitengasthuisstraat

Voorbijgangers hebben woensdagmiddag de brandweer gebeld nadat zij rook zagen opstijgen uit de bosjes bij het Schevemolenpad en de Buitengasthuisstraat.

Van brand bleek geen sprake. Twee mannen zaten in de bosjes te koken op een klein kampvuurtje. De brandweer heeft hun duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling is, zeker niet door de droogte en hoge temperatuur.

In de veiligheidsregio IJsselland geldt momenteel fase 2 voor natuurbrandrisico. Dat betekent dat het al langere tijd droog is in de natuur en dat een natuurbrand sneller kan ontstaan en zich snel kan uitbreiden.

Brandweerlieden hebben het kampvuurtje gedoofd en daarna afgedekt met zand.